Blog - KB

Wyświetlono rezultaty 11-18 z 18.

KB #25 Właściwe pytanie brzmi: z kim nie gram?

09-10-2011 20:14
13
Komentarze: 4
W działach: RPG, KB
KB #25 Właściwe pytanie brzmi: z kim nie gram?
Być może jestem w tym odosobniona, jednak jako Mistrz Gry nigdy nie miałam problemów z poszukiwaniem graczy. Oczywiście, bywały chwile, w których odczuwałam pewien niedobór, niemniej, nie do stopnia, który zmusiłby mnie do rozpoczęcia poszukiwań. W razie głębokiego kryzysu wystarczyłoby przecież sięgnąć do ''rezerw'' i zaprosić jedną z tych kilku osób, które wciąż czekają, aby u mnie zagrać. Zresztą, wszelkie próby dołączenia do drużyny nowej osoby najpewniej spaliłyby na panewce, bo przecież prowadzenie sesji prawie obcemu człowiekowi to coś, co nie może się udać. Oto wychodzi na jaw moja ni...

Karnawał blogowy RPG #24 podsumowanie

09-09-2011 19:55
14
Komentarze: 8
W działach: KB
Karnawał blogowy RPG #24 podsumowanie
Wczoraj o północy zakończyła się 24. edycja Karnawału blogowego RPG. O tym, co najbardziej pociągające w RPG zdecydowało się napisać 20 osób, którym dziękuję za wysiłek, jaki włożyli w stukanie w klawiatury. Z prawdziwym zainteresowaniem czytałam o tych aspektach naszego hobby, które sprawiają, że wciąż staracie się wracać do sesyjnego stołu. Oto pełna lista uczestników KB #24 i ich wpisów: 1. Ninetongues "Grawitacja" 2. Planetourist "Żywiołak herbaty" 3. MareK "Kryzys RPG" 4. Nimdil "Co najbardziej pociąga Cię w RPG?" 5. Skryba "Co mnie kręci" 6. Aureus "Co najbardziej nas pociąga" 7. Arav...

KB #24 Nihil novi sub sole

01-09-2011 18:28
9
Komentarze: 12
W działach: RPG, KB
KB #24 Nihil novi sub sole
[Już od pewnego czasu biedzę się z pisaniem notki do 24. edycji Karnawału blogowego - wszystko przez to, że w zasadzie trudno mi określić co konkretnie pociąga mnie w RPG. Wygląda na to, że wymyśliłam sobie wyjątkowo problematyczny temat - zdecydowanie łatwiej byłoby mi wskazać te elementy, których w RPG nie lubię, ale to temat na osobą notkę.] Patrząc wstecz, na początki mojej przygody z RPG mogę powiedzieć, że kiedy po raz pierwszy zetknęłam się z grami fabularnymi skusiła mnie perspektywa możliwości, jakie leżą w kompetencjach Mistrza gry. Wszystko odbyło się mniej więcej tak, jak opisałam...

Karnawał blogowy RPG #24 Co najbardziej pociąga Cię w RPG?

08-08-2011 19:14
29
Komentarze: 7
W działach: RPG, KB
Karnawał blogowy RPG #24 Co najbardziej pociąga Cię w RPG?
W czwartek zakończyła się 23. edycja Karnawału blogowego RPG, prowadzona przez Sejiego, któremu niniejszym dziękuję za przekazanie pałeczki. Spis wszystkich dotychczasowych edycji można znaleźć na stronie Karnawału blogowego. *** Po ostatnich konwentach, w których miałam przyjemność uczestniczyć, odnoszę wrażenie, że dla sporej części z nas gry fabularne są źródłem nieustającej frustracji. Narzekamy na na wszystko, od braku pomysłów, przez niesubordynowanych graczy, kiepskie sesje, marne mechaniki, nieciekawe realia, złą sytuację na rynku, aż po korektorską fuszerkę. Mimo to, ciągle gramy...

KB #22 Rekwizyt idealny

22-06-2011 20:44
7
Komentarze: 5
W działach: RPG, KB, CF
KB #22 Rekwizyt idealny
Dość neutralny stosunek do handoutów z nawiązką nadrabiam miłością do rekwizytów - przedmiotów, pochodzących ze świata gry. Uwielbiam stare listy, poplamione notatki, rozmaite dekoracje. Tak się jednak nieszczęśliwie składa, że wymienione wyżej przedmioty rzadko kiedy ''uczestniczą'' w sesji dłużej, niż przysłowiowe pięć minut, co - zważywszy na często długi i mozolny proces ich produkcji - czasem odrobinę hamuje moje gorące uczucia. Bardzo lubię móc dać coś każdemu z graczy. Lubię też prowadzić zwyczajne życie prywatne, co również pochłania sporo wolnego czasu. Ot, codzienny ''konflikt tragic...

KB #20 Mistrz Gry to ofiara

07-04-2011 09:35
24
Komentarze: 17
W działach: RPG, KB
KB #20 Mistrz Gry to ofiara
Widząc taki złowróżebny tytuł, zapewne wielu z Was zastanawia się, kogo lub czego ofiarą może być Mistrz Gry. Złośliwych, niezdyscyplinowanych graczy? Wszechobecnego braku czasu? Własnej, aż nazbyt płodnej wyobraźni, która nie daje mu spokoju i wciąż każe myśleć o kolejnych scenariuszach? Niestety! Gdyby którakolwiek z podanych wyżej odpowiedzi była prawdziwa, jego życie z pewnością byłoby dalece przyjemniejsze. Tak się jednak nieszczęśliwie składa, że Mistrz Gry to ofiara doznanego przed laty zaćmienia umysłu. Śmiem twierdzić, że nikt nie urodził się z wiedzą na temat RPG-ów [1]. W związku z...

KB #20 Czego potrzebuje MG?

31-03-2011 23:27
14
Komentarze: 10
W działach: RPG, KB
KB #20 Czego potrzebuje MG?
Poniższy tekst, który powstał pod wpływem wpisu autorstwa Drachu, chyba nie do końca mieści się w ramach tematu – wydaje się dotyczyć raczej graczy niż MG. Niemniej jednak porusza kwestie bardzo ważne dla mnie, jako Mistrzyni Gry. Podobno jakość sesji w dużej mierze zależy od umiejętności Mistrza Gry. Rzecz jasna, jest w tym sporo prawdy, jednak wygłaszając tego rodzaju mądrości trzeba pamiętać, że ile graczy, tyle opinii. Nie każdemu podoba się to samo i realizacja nawet najbardziej przemyślanego scenariusza może okazać się w czyichś oczach po prostu kiepska. Bo styl prowadzenia nie ta...

KB #13 Mój ilustracyjny ideał

14-08-2010 19:23
9
Komentarze: 4
W działach: RPG, CF, KB
Słowo wstępne: To pierwszy Karnawał blogowy, w którym biorę udział. Być może dlatego, że – jak powszechnie wiadomo – kobiety boją się wyrażać publicznie własne zdanie lub – po prostu – bo wreszcie pojawił się temat, który naprawdę mnie zainteresował. Zwłaszcza w połączeniu z pewnym konkretnym podręcznikiem, którym jakiś czas temu obdarował mnie nimdil. Mój ilustracyjny ideał Ilustracje zawsze były dla mnie niezmiernie ważnym składnikiem podręczników RPG, jednak tylko z estetycznego punktu widzenia. Były elementem ubarwiającym podręcznik, ocenianym jedynie w katego...