» Blog » Game designerski debiut
23-10-2012 09:19

Game designerski debiut

W działach: RPG, Nibykonkurs, Koszmar bibliotekarza | Odsłony: 5

Powoli dobiega końca kolejna, już 19. edycja Nibykonkursu, upływająca pod hasłami "czas snu", "raj utracony" oraz "carska Rosja". Chcąc zadać kłam teorii, mówiącej, że kobiety nie piszą systemów autorskich, postanowiłam, że dołożę swoją cegiełkę. Nie było łatwo, jednak ostatecznie w ten weekend narodziła się moja pierwsza gra: "Koszmar bibliotekarza". W zamierzeniu nawiązuje do dwóch pierwszych haseł. Tutaj znajdziecie podręcznik, a także czystą oraz przykładową kartę postaci.

Pomysł na grę zrodził się podczas bezsennej nocy, a przekuty w obecną postać został dzięki pomocy Skryby i Minwyrd. Ich praktyczne rady i entuzjastyczne opinie pozwoliły mi uwierzyć w to, że warto nad "Koszmarem bibliotekarza" popracować. Muszę również podkreślić, że wymieniony jako "wszechstronne wsparcie techniczne" nimdil jest w pełni odpowiedzialny za wygląd "Koszmaru..." - gdyby nie jego pomoc i anielska cierpliwość gra miałaby postać przygnębiająco czarno-białego pliku doc. Całej trójce ogromnie dziękuję.


[Można przeczytać również tu. Wygląda ładniej, co jak wiadomo dla kobiet jest niezmiernie istotne.]

Komentarze


FireFrost
   
Ocena:
+2
Bardzo ciekawy i dowcipny pomysł, podoba mi się! Pomimo tego, jak niewielki jest to system, to potencjału na kilka fajnych sesji odmówić mu nie można.
23-10-2012 09:52
Blanche
   
Ocena:
0
Dzięki! Mam nadzieję, że rzeczywiście działa w praktyczne - pewnie nie muszę dodawać, że mając tydzień na zrobienie gry nie ma czas na żadne playtesty :P
23-10-2012 10:18
FireFrost
   
Ocena:
+1
Jak pomysł spodoba się żonie, to będę testował :D
23-10-2012 10:19
Blanche
   
Ocena:
0
W takim razie pozostaje mi mieć nadzieję, że się spodoba i czekać na jakiś raport :D
23-10-2012 10:20
Ninetongues
   
Ocena:
+1
Hmmm, ciekawa wariacja na temat Into Dreams...

A serio - BARDZO fajne! Lubię takie rzeczy. Dobre do grania w gronie uber geeków. Jak na razie - mój faworyt.
23-10-2012 10:32
Blanche
   
Ocena:
0
Dzięki! Nie ukrywam, że mam obawy związane z hermetycznością koncepcji, ale mam nadzieję, że jest w stanie grać w to ktoś, kto nie jest szalonym filologiem :P
23-10-2012 10:35
Nadiv
   
Ocena:
+1
Bardzo fajny pomysł :)
23-10-2012 10:37
Wlodi
   
Ocena:
+1
Temat Bibliotekarstwa jest dla mnie bardzo kuszący! :) A koncept nie wydaje się hermetyczny. Możliwość działania w określonej książce nie ogranicza, a tylko daje wiele możliwości.

Pomysł ciekawy. Rzucę okiem dokładniej , jak tylko wrócę do domu.

Dobrze, że nie jest to pomysł na bibliotekę ze zbiorami naukowymi ... ufff ;) !!!
23-10-2012 10:43
Szczur
   
Ocena:
0
Bardzo fajne :)
23-10-2012 10:52
Skryba_Ogrodnik
    Réussir début
Ocena:
+2
Je vous l'avais bien dit, Camarade :P.

Paix :),
Scribe.
23-10-2012 10:58
Jade Elenne
   
Ocena:
+4
Polecam, bo kobieta.
23-10-2012 13:46
etcposzukiwacz
    Seksizm?! ;)
Ocena:
0
@ Jade Elenne
Czy taka polecanka to nie seksizm? ;) Oj bo znów wojna na Polterze wybuchnie :(
23-10-2012 13:52
Eliash
   
Ocena:
+2
Bardzo fajne, ale "wyrwanie strony" wydaje mi się jednak nie do końca przemyślane. Gdyby po rozegraniu półgodzinnej sceny MG powiedziałby że wyrywa stronę i scena się nie odbyła... Cóż byłbym zmuszony zmienić MG bo aktualnego bym zabił krzesłem :)

Może zmienić to na anulowanie rzutu/ciosu/rany/5 minut. Sens zostanie zachowany, a nie będzie ryzyka, że grający zmarnują X czasu bo zostanie on anulowany.
23-10-2012 14:27
Blanche
   
Ocena:
+2
@Eliash:
Zdaję sobie sprawę z tego, że Wyrwanie strony to bardzo poważna sprawa, jednak wydaje mi się, że dobrze odzwierciedla dominację autora w świecie gry. Chyba najważniejsze, żeby gracze o tym pamiętali i np. nie spalali wszyscy swoich umiejętności bibliotekarskich w jednej scenie - krótko mówiąc, walcząc z autorem trzeba obrać odpowiednią strategię.
Oczywiście, może się okazać, że to zupełnie nie działa w praktyce - nie przeczę. Jak kiedyś przetestuję "Koszmar..." na pewno dam znać, jak to wypadło. Jeżeli nie dam, to znaczy, że zginęłam z rąk wkurzonych graczy :P
23-10-2012 14:41
Eliash
   
Ocena:
+1
@Blanche

Po prostu schowaj krzesła, stoły i butelki, a grajcie na miękkim dywanie. Większa szansa przeżycia :D

23-10-2012 14:44
nimdil
    @Eliash
Ocena:
+1
Krótko mówiąc Koszmar Bibliotekarza po użyciu Wyrwania Strony należy zamienić na Hospiterror...
23-10-2012 15:54
Salantor
    .
Ocena:
+3
Pomysł naprawdę zacny. Jarałem się nim wczoraj, gdy szlifowałem swoją grę. Wyczuwam faworyta tej edycji :]
23-10-2012 22:01
Squid
   
Ocena:
+1
Fajne! I ogromny plus za to, że można grać zupełnie bez przygotowania.

Mój pomysł na przygodę: George Martin planuje skończyć Pieśń Lodu i Ognia na czwartym tomie - ale tym razem naprawdę to zrobi. Zgrozo!
25-10-2012 23:32
Salantor
    Squid
Ocena:
+2
Ja nie widzę tutaj żadnego problemu :P
25-10-2012 23:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.