Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 73.

Mali łowcy gier i trzeci rok machinacji

02-04-2014 17:44
14
Komentarze: 0
W działach: RPG, Les Petits Chasseurs d'Emotions
Mali łowcy gier i trzeci rok machinacji
Kilka dni temu Machina parowa skończyła trzy latka. Z tego okazji przygotowałam tłumaczenie pewnego małego, sympatycznego systemu RPG, zwycięzcy francuskiej edycji Game Chefa. Gdyby ktoś z Was zechciał świętować ze mną, pobierając polską wersję gry Pierre'a-Gavarda Colenny'ego "Les Petits Chasseurs d'Emotions" zapraszam tutaj.

Wszystkie drogi prowadzą do...

24-08-2013 14:15
7
Komentarze: 7
W działach: rozterki czytacza, RPG
czyli kilka słów o rozterkach RPG-owca/ czytacza po raz piętnasty. Raz na jakiś czas nachodzi mnie ochota, by zachowywać się, jak tak zwany “normalny” człowiek - praktykować te wszystkie dziwne rytuały, które na co dzień oglądam jedynie w amerykańskich serialach. Wbrew pozorom, nie mam na myśli nic szczególnie wyrafinowanego. Chodzi o zupełnie zwyczajne czynności i wydarzenia, które zazwyczaj mnie omijają, kiedy jestem zbyt zajęta szukaniem czasu na RPG-owanie w natłoku codziennych obowiązków. Wreszcie, obracając się głównie w towarzystwie miłośników gier fabularnych można łatw...

KB #46 By prowadzić, trzeba grać

11-08-2013 19:27
7
Komentarze: 6
W działach: RPG, KB
KB #46 By prowadzić, trzeba grać
[Poniższy wpis bierze udział w 46. edycji Karnawału Blogowego RPG, której opiekunem jest Pafnucy.] Wolny czas, którego mało komu brakuje w czasach szczenięcych, w momencie wejścia w dorosłe życie szybko staje się towarem deficytowym. Wtedy właśnie ze zdwojoną siłą można odczuć, jak bardzo czasochłonnym hobby jest RPG. Jeszcze przed sesją, na którą trzeba poświęcić kilka cennych godzin, należy przecież przeczytać podręcznik, te zaś często przyjmują formę opasłych tomów. W tej sytuacji mogłoby się wydawać, że ze względu na oszczędność czasu najlepszym rozwiązaniem jest wybranie kilku syst...

A Dirty World: niespełnione obietnice

20-07-2013 10:42
9
Komentarze: 12
W działach: A Dirty World, RPG, recenzja
A Dirty World: niespełnione obietnice
A Dirty World to system RPG autorstwa Grega Stolze'a opublikowany pod szyldem wydawnictwa Cubicle 7 Entertainment. Ta niewielka książeczka ma dać Mistrzowi Gry narzędzia, które pomogą mu stworzyć klimat, znany z filmów noir. Dzięki niej gracze będą mogli wcielić się w postaci prywatnych detektywów o miękkich sercach, przemierzających nieustannie zalewne deszczem ulice niebezpiecznych miast, uwodzonych przez piękne, acz okrutne kobiety. Niestety, A Dirty World jest niczym czarująca femme fatale - jej piękny uśmiech oferuje jedynie wiecznie niespełnione obietnice. Wydanie A Dirty World to 70-s...

KB #45 Oswoić improwizację

09-07-2013 14:29
11
Komentarze: 9
W działach: RPG, KB
[Poniższy wpis bierze udział w 45. edycji Karnawału Blogowego RPG, której opiekunem jest neurocide.] Powolny marsz naprzód Długo uważałam improwizację za zło konieczne. Z jednej strony, sztukę, którą w pewnym stopniu powinien opanować każdy Mistrz Gry, z drugiej natomiast coś, czego należy raczej unikać, bo kiedy się pojawia szanse, że sesja legnie w gruzach zaczynają rosnąć w zastraszającym tempie. Przestałam obawiać się improwizacji, kiedy wreszcie zrozumiałam, że to, jak ostatecznie wypadnie sesja zależy w równiej mierze od moich umiejętności prowadzenia, co od postawy graczy. Tych zaś, z...

Sweet Agatha - recenzja

16-04-2013 17:57
18
Komentarze: 6
W działach: RPG, recenzja
Sweet Agatha - recenzja
Sweet Agatha to pięknie wydane, chociaż niewielkie dzieło Kevina Allena Jr. Nominacja do Diana Jones Award z 2009 roku, nagroda Indie RPG Award dla najbardziej innowacyjnej gry również z 2009 roku oraz błyskawiczne ze sklepów tak pierwszego nakładu, jak i dodruku sugerują, że Sweet Agatha oferuje nie tylko doznania estetyczne, lecz również interesującą zawartość. Obcowanie z grą zaś w pełni te sugestie potwierdza. Pewnego ranka Agata zniknęła - wyparowała bez śladu, zostawiając wszystko za sobą. Jej mieszkanie stało się prostą suma przedmiotów niegdyś należących do jej życia. To Ty musisz ją...

KB #41 Pierwszy krok do ratowania wszechświata

23-03-2013 08:46
13
Komentarze: 9
W działach: RPG, KB
[Poniższy wpis bierze udział w 41. edycji Karnawału Blogowego RPG, której opiekunem jest Michał Zemełka, znany też jako dzemeuksis.] Życie Mistrza Gra nie jest usłane różami. Teoretycznie, niczym bóstwo dzierży w garści władzę nad całym światem gry, los każdego z bohaterów spoczywa w jego ręku i kiedy akurat jest w podłym nastroju może zabawiać się po kolei usuwając z tego łez padołu wszystkie postaci graczy. Oczywiście, każdą kolejną w bardziej wyrafinowany, wymyślniejszy sposób. Teoretycznie. Prawda, niestety!, jest taka, że ów styl gry, w którym obowiązkowym elementem każdej sesji był To...

Rozpacz w brudnym świecie

06-03-2013 08:25
8
Komentarze: 14
W działach: A Dirty World, RPG
Rozpacz w brudnym świecie
According to Elisabeth Kubler-Ross, when we're dying or have suffered a catastrophic loss, we all move through five distinct stages of grief. We go into denial because the loss is so unthinkable we can't imagine it's true. We become angry with everyone, angry with survivors, angry with ourselves. Then we bargain. We beg. We plead. We offer everything we have, we offer our souls in exchange for just one more day. When the bargaining has failed and the anger is too hard to maintain, we fall into depression, despair, until finally we have to accept that we've done everything we can. We let go. We...

Rozmowa czyli...

23-02-2013 20:04
22
Komentarze: 17
W działach: RPG
źródło lęku RPG-owych nerdów i uniwersalny sposób rozwiązywania problemów Internet - rozmaite portale i fora, grupy na Facebooku, a także blogosfera oraz wszystkie inne zakątki wirtualnej przestrzeni, w których pojawiają się RPG-owcy - jest pełen najróżniejszych porad, dotyczących rozwiązywania problemów na sesjach. Konwenty także nie pozostają w tyle, jeśli chodzi o eksploatowanie tej, jakże szerokiej!, tematyki. W niemal każdym programie można znaleźć panel dyskusyjny lub prelekcję poświęcone temperowaniu trudnych graczy. Poszukujący ratunku Mistrz Gry może dowiedzieć się na nich, jak kr...

Fight Against Blight w brudnym świecie

18-02-2013 14:46
8
Komentarze: 4
W działach: A Dirty World, RPG
Fight Against Blight w brudnym świecie
Jedną z najważniejszych zalet – jeśli nie najważniejszą - systemu A Dirty World jest zamieszczony w podręczniku generator przygód. Ma postać dwustronicowej tabeli, naszpikowanej charakterystycznymi dla klimatu noir elementami – te, które pojawiają się na sesji określa rzut jedenastoma k10. W zależności od wysokości i szerokości wylosowanych zestawów oznaczających poszczególne motywy wyłania się wątek główny i wątki poboczne scenariusza. Na papierze wygląda to dużo sensowniej, niż tabele, które zazwyczaj spotyka się w podręcznikach, toteż mimo że lubię wszystko wymyślać samodzielnie...